استخدام و کسب و کار اینترنتی

کسب و کار
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲۷ فروردين ۰۲، ۱۸:۵۱ - ساردینا
    .
  • ۱۲ آذر ۰۰، ۰۱:۲۸ - حسن رستملو
    سلام
  • ۶ خرداد ۰۰، ۱۳:۱۰ - محمد
    الله

نانو و فناوری آن

چهارشنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۰۸ ب.ظ

فناوری نانو تکنولوژ یک فناوری جدید و مدرن است که تمام دانشمندان کشورهای جهان را در به دستآوردنش به فعالیت زیادی وا داشته به طوری که به رقابت تنگاتنگ رسید اند. نانو تکنولوژی , توانمند تولید مواد و ابزارهایی برای کنترل سطح اتمی و ملکولی استفاده از خواصی است که در آن سطوح ضاهر شوند .کاربرد تلکنولوژی نانو و فناوری ان در تشخیص پزشکی و بیوتکنولوژی و کامپیوتر و ارتباطات و حمل و نقل و هوافضا و امنیت ملی برشمرده اند.

 

نانو و فناوری آن

( فناوری نانو تکنولوزی و کاربردش در سطوح مختلف در کشورهای جهان و بررسی دانشمندان بر روی این رشته و خواص نانو در زندگی اجتماعی انسا نها)

نانو چیست و کاربردش چگونه است؟

توانمندی تولید مواد , ابزارها و سیستمهای جدید , در دست گرفتن سطوح اتمی و ملکولی مواد  و استفاده از خواص نانو ک در سطوح ظاهر میشوند.بلکه رویکردی جدید در تمامی رشته ها است.

کاربرد این فناوری در زمینه هایی همچون غذا ,  انرژی , دارو,  تشخیص پزشکی و بیوتکنولوژی تا الکتونیک ,   کامپیوتر , حمل و نقل , محیط زیست ,  مواد , امنیت ملی , هوافضا , ارتباطات  می باشد.کاربد گسترده این فناوری به همراه پیامدهای اجتماعی, سیاسی,  و حقوقی آن , این فناوری را به عنوان یک رشته مطرح نموده است. هر چند تحقیقات و آزمایشات تکنولوژی از ابتدای دهه ی 80 قرن بیستم بطور جدی و مکرر پیگیری شد و اثرات تحول آفرین در روند تحقیق و توسعه باعث گردیده که نظر تمام کشورهای بزرگ جهان به این موضوع جلب گردد. استفاده زیادی از این نوع فناوری در تمام علوم پزشکی ,  پتروشیمی  , صنایع دفاعی , کامپیوترهای کوانتومی و .... باعث شده که تحقیقات در این زمینه نانو یک چالش علمی و صنعتی در پیش روی جهانیان باشد.

فناوری نانو تکنولوژی همچون که ذکر شد منجر به تغییراتی عجیب و شگرف در استفاده از منابع طبیعی , امکان بازیافت , استفاده دوباره از مواد و انرزی و آب را فراهم خواهد کرد... و در توسعه ی فناوری سبز از طریق کنترل انتشار آلاینده ها  و درمان مسائل زیست محیطی کاربرد دارد. لازم به ذکر است نانو تکنولوژی توان حذف آلودگی های کوچک را از منابع آبی و تخفیف مداوم آلودگی در مناطق بزرگتر را دارد.

 

توانمندی تولید

نانو و فناوری آن

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۱۰
Muhammad deh

نانو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی